تاريخ : شنبه 2 مهر 1390برچسب:, | 9:43 | نویسنده : نوكر امام زمان

آسیب شنلسی مهدویت

در شماره قبل درباره برداشت های غلط و تعبیرهای نادرست در باره مهدویت اشاره کردیم . در این شماره به یکی دیگر از آسیب های جدی در فرهنگ مهدویت با نام استعجال در ظهور می پردازیم .

استعجال به معنای عجله کردن و خواستن چیزی قبل از رسیدن وقت آن است .

انسان های عجول به خاطر ضعف نفس ، متانت و سکون سکون و آرامش خود را از دست میدهند و بدون در نظر گرفتن شرایط خواهان تحقق پدیده ها هستند .

در فرهنگ مهدویت در برخورد با مسئله انتظار امام غائب ، انسان منتظر پیوسته در طلب ظهور است و برای تعجیل امر فرج دعا می کند ولی هرگز عجله نمی کند و هرچه غیبت به درازا بکشد و انتظار طولانی شود صبر و شکیبایی را از کف نمی دهد و برای تحقق همه ی رمینه های لازم برای ظهور می کوشد و بردباری میکند .

عبد الرحمن کثیه می گوید (( خدمت امام صادق (ع ) نشسته بودم که مهرم داخل شد و عرض کرد قربانت گردم به من خبر دهید که این امری که در انتظارش هستیم کی واقع میشود ؟ امام فرمود ای مهرم ! دروغ گفتند وقت گذاران و هلاک شدند شتاب کنندگان و نجافت یافتند تسلیم شدگان ))

نهی از عجله و شتاب زدگی در امر ظهور به آن حجت است که به دنبال عجله روحیه س یاءس و نومیدی در انسان منتظر پیدا می شود و این بیماری را به دیگران انتقال میدهند و ناگاه به خاطر استعجال ظهور به حالت انکار وجود امام گرفتار می شوند .

منشاء استعجال ظهور آن است که نمی داند ظهور از سنت های الهی است و مانند همه ی سنت ها باید پس از تحقق همه شرایط و زمینه ها انجام گیرد و بنابراین برای وقوع آن عجله میکنند .

منبع:

نگین آفرینش/ محمد مهدی حائری پور ،مهدی یوسفیان، محمد امین بالادستیان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: