تاريخ : جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, | 14:50 | نویسنده : نوكر امام زمان

القاب امام زمان علیه السلام

یکى از القاب مشهور امام زمان(علیه‏السلام) قائم است که به معناى ایستاده و برپا دارنده است. ودر روایات متعددی به این لقب اشاره شده است و ما چند روایت را در اینجا می آوریم :
خدواند خودش این لقب را برای امام زمان علیه السلام بکار برده است .«بهذا القائم انتقم منهم». شیخ صدوق ،علل الشّرایع


رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیز فرمودند: من انکر القائم من ولدی فی زمان غیبته، فمات. فقد مات میته جاهلیه. کسی که در ایام غیبت مهدی از فرزندان من، او را انکار نماید و بمیرد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است. کمال الدین:413 ح 12.
امام صادق علیه السلام فرمود : «اذا توالت ثلاثة اسماء : محمد و علی و الحسن، فالرابع القائم ؛هنگامی که سه اسم محمد و علی و حسن دنبال هم آمدند، پس چهارمین آنان قائم است».کمال الدین: ج 2 ص 334 ب 32 ح 3

امام صادق السلام فرمود: همه ما امامان قائم هستیم ، ولى آن قائم (امام دوازدهم ) صاحب شمشیر (قدرت و حکومت) است و برنامه اى غیر از برنامه ما دارد .اثباة الهداة ، ج 7، ص ‍ 127).
امام جوادعلیه السلام نیز می فرماید : «اِنّ القائم منّا هو المهدی الّذی یجب ان ینتظر فی غیبته و یطاع فی ظهوره ؛ به راستی که قائم از ما، مهدی است که در ایام غیبت، انتظار او و در دوران ظهور، اطاعت او واجب است».کمال الدین: 2/ 377 ح 1

اما اینکه چرا به امام دوازدهم قائم می گویند.:
1-قائم می گویند بخاطر اینکه بعد مردن یادش و نامش به پا می خیزد .
از امام جوادعلیه السلام نیز سؤال شد : چرا او را قائم می نامند؟ امام فرمود :
«لأنّه یقوم بعد موتِ ذکرِه و ارتدادِ اکثرِ القائلین بأمامته ؛ چون پس از آن قیام می کند که از یادها رفته است و بیشتر معتقدان به امامتش برگشته اند».کمال الدین و تمام النعمة، ج 2، ص 378، ح 3.
2- قائم می گویند بخاط اینکه به انتقام خون جدش امام حسین علیه السلام به پا می خیزد .
ابوحمزه ثمالی روایت کرده که به حضرت باقر (ع) عرض کردم: «ای فرزند رسول خدا! آیا همه شما قائم به حقّ نیستند؟» حضرت فرمود: «بلی.» گفتم: «پس چرا فقط به حضرت قائم (ع)، قائم می گویند؟» حضرت فرمود: «وقتی جدّم حسین (ع) کشته شد، ملائکه بسوی خدای تعالی ناله و گریه و زاری کردند و گفتند: الهنا و سیّدنا! آیا از کسی که برگزیده تو و پسر برگزیده از خلق ترا بکشد اعراض خواهی فرمود؟!» خداوند به ایشان وحی فرستاد که: «ای ملائکه من! آرام بگیرید، قسم به عزّت و جلال خود که حتماً از ایشان انتقام می گیرم هر چند مدّتی بگذرد و بعد از زمانی باشد.» آن گاه خدای تعالی ، ائمّه از فرزندان حسین (ع) را برای ملائکه ظاهر نمود. پس ملائکه خوشحال شدند. ناگهان دیدند که یکی از آنها ایستاده و نماز می خواند. خداوند فرمود: «بوسیله این ایستاده از ایشان انتقام می گیرم.» شیخ صدوق ،علل الشّرایع
3-به او قائم می‌گویند، زیرا به امر خدا قیام به حق می‌کند و جهان را از شرک و ظلم می‌رهاند.و عدالت را در سراسر جهان می گستراند .



تاريخ : جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, | 14:48 | نویسنده : نوكر امام زمان

 من از تبار تشنه غروبهاى انتظار


که سبز مى‏تپد دلم به شوق دیدن بهار


بیا میان ذهن این همیشه‏هاى شب به دوش


نهال روشن سپیده را، تو مهربان، بکار


بیا براى آسمانِ خسته سکوت پوش


نوید بال بالِ آبى پرنده‏اى بیار


بیا بخوان دوباره قصه قشنگ آسمان


به گوش بالِ بسته کبوتران این دیار


تمام لحظه‏هاى ما، غبار غم گرفته‏ان


د مگر به یمن چشم تو فرو نشیند این غبار



تاريخ : جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, | 14:47 | نویسنده : نوكر امام زمان

از عشق تو گفتیم و نمک گیر شدیم........................تا ساحل چشمان تو تکثیر شدیم

گفتند غروب جمعه خواهی امد...............................انقدر نیامدی که ما پیر شدیم

                                           اللهم عجل لولیک الفرج



تاريخ : جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, | 14:46 | نویسنده : نوكر امام زمان

ای گل باغ ولایت یوسف زهرا کجایی

عاشقان در انتظارند پس ز غیبت کی می آیی 

 

چه انتظار عجیبی!

تو بین منتظران هم عزیز من چه غریبی !

عجیب تر از ان چه اسان نبودنت شده عادت

چه بی خیال نشستیم  نه کوششی  نه وفایی  فقط نشسته و گفتیم :

خدا کند که بیایی .......



تاريخ : جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, | 14:44 | نویسنده : نوكر امام زمان

شب جمعه که میشه ادم یه حسی پیدا میکنه وای اگه غروب جمعه بشه

دیگه ادم احساس ناامیدی بکنه که یوسف زهرا باز نیومده .برگرد بی تو بغض

فضا وا نمیشود یا ابا صالح المهدی ادرکنی..التماس دعا یا مهدی ..  

 

 

تمام جمعه ها و تمام ثانیه ها چشمان منتظرانت دیده به راهت دارند تا

 

بیایی  غم دل بزدائی دلمان پوسید از غم دوریت یا بن الحسن عج


زیباترین بهارم پایان انتظار است / هر گه رسد نگارم بهار در بهار است

 

اللهم عجل لولیک الفرج  

 

این جمعه هام گذشت و اما نیامدی...




تاريخ : شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, | 1:44 | نویسنده : نوكر امام زمان

فراماسون ها اعتقادی به خدا و خالق هستی ندارند

بر اساس کتابی که یک محقق انگلیسی منتشر کرده است، فراماسونها که همواره سکوت معنیداری در قبال مسئله دین از خود ارائه میکنند، در واقع هیچ گونه اعتقادی به خدا و خالق هستی ندارند.

پایگاه خبری “خبر ینیگون ” ترکیه در گزارشی نوشت: مارتین شورت نویسنده و محقق انگلیسی که سال های متمادی از عمر خود را صرف بررسی فرقه فراماسونی کرده، ماهیت واقعی این فرقه را در قبال دین روشن کرد

بنا به این گزارش مارتین شورت در کتاب ” از درون فراماسونها ” تاکید میکند در تفکر و آیین فراماسونها خداوند جایگاهی ندارد و مفاهیم و عباراتی نظیر ” ای هستی بزرگ ” و یا “معمار بزرگ هستی ” کاملا مبهم و نامشخص است.

“استفان نایت ” محقق انگلیسی به دنبال انتشار نتیجه بررسیها و یافتههای خویش در مورد این فرقه در کتاب “برادری ” که بازتاب گستردهای در جهان پیدا کرد، به طرز مرموزی درگذشت، گفته میشد که از سوی فراماسونها کشته شده است. مارتین شورت تحقیقات نیمهتمام نایت را دنبال کرد و کتاب “از درون فراماسونها ” را منتشر ساخت. وی در این کتاب تاکید کرد در فرقه فراماسونی با سماجت هر چه تمام ذکری از نام خدا به میان نمیآید.

رد پای مسیحیت در سه قرن پیش در فرقه فراماسونی

در این کتاب آمده است که در آیینهایی که حدود سه قرن پیش در این فرقه برگزار میشده آثاری از مسیحیت جلب توجه میکند و حتی تا اوایل قرن هیجده میلادی در مراسم فراماسونها بخش هایی از انجیل قرائت میشده است. مارتین شورت تاکید میکند: در جدا شدن فراماسونها از مسیحیت کتاب دکتر جیمز اندرسن با نام “قواعد کلی فراماسونی ” تاثیر بسزایی داشته است. وی تصریح میکند دکتر اندرسن در این کتاب که از سوی کلیه فراماسونها در سطح جهان مورد پذیرش قرار گرفته چنین مینویسد: فراماسونها از این پس باید مطابق دینی که اکثریت جامعهای که در آن زندگی میکنند پذیرفتهاند، رفتار نموده ولی اندیشههای مشخص فردی خود را برای خویشتن محفوظ نگاه دارند. همانگونه که مشاهده میشود در اینجا یک نوع فریب مطرح است.

کلیسای اسکاتلند: فراماسونی، بت پرستی است

مارتین شورت در کتاب خود با اشاره به اینکه واژههای بکار رفته در آیینهای فراماسونی کاملا مبهم است در ادامه میافزاید علیرغم اینکه تعداد زیادی از عالمان دینی فراماسون هستند ولی روشن است که مسیحیت به لحاظ ساختاری با فرقه فراماسونی در تضاد است. وی در ادامه میگوید: فراماسونها مسیحیانی را که فراماسون نیستند وحشی و احمق خطاب میکنند. واتیکان هم که کاملا مخالف فراماسونی است. در سال ۱۹۸۳ در بیانیه واتیکان گفته شد که مومنانی که وارد فرقه فراماسونی میشوند مرتکب گناه بزرگی شدهاند. “هاگ کارتوینگ ” یکی از مقامات ارشد کلیسای اسکاتلند نیز در بیانیه ماه می ۱۹۸۶ تاکید کرد نظام فراماسونی کار تاریکیها است و افرادی را که وارد این فرقه میشوند، به سوی بتپرستی کشانده و این تشکل را در نهاد آنها امری طبیعی جلوه میدهند.

فراماسونها نیازی به ایمان ندارند

مارتین شورت با تاکید بر اینکه فراماسونها در کشوری که در آن زندگی میکنند به ایمانی سازمان یافته بر اساس دین رایج در آن کشور نیازی ندارند، در ادامه میگوید: عباراتی نظیر “ای هستی بزرگ ” که در آیینهای فراماسونی بکار برده میشود به چه معناست؟ فراماسونها به هیچ دین سازمان یافتهای نیاز ندارند. تنها چیزی که آنها احتیاج دارند، اعتقاد به قدرتی جهانی پیش برنده است. هیچ چیزی وجود ندارد که یک فراماسون را از عبادت به خدایی خوب و یا شیطانی منع کند. یک فراماسون میتواند معتقد باشد که فرقی بین شیطان و خدا وجود ندارد.

فراماسونی مانع از ارتجاع فرقهای می شود!

مارتین شورت با یادآوری این مطلب که نویسندگان طرفدار فراماسونها با تخریب بی پروا و گستاخانه اعتقادات بعضا فراماسونی را به عنوان یک دین معرفی میکنند، در ادامه چنین میافزاید: “فورت نیوتن ” راهب باپتیست میگوید: فراماسونی یک معبد است. به جای انتقاد از فراماسونی باید شکرگزار باشیم که فراماسونی مانع ارتجاع فرقهای شده است. “جیاسام وارد ” هم میگوید: فراماسونی را نامزد پذیرفته شدن به صورت یک دین میبینم و با جرات هر چه تمام اعلام میکنم که فراماسونی یک دین است. واعظ اعظم فراماسونهای انگلیس هم میگوید: بله، فراماسونی یک دین است. فراماسونی آنچه را که باید یک دین دارا باشد، اعتقاد به یک هستی بزرگ و مسئولیتهای آن، تقدس و وجود یک سیستم عبادی و سایر ویژگی های لازم را دارا است.