تاريخ : شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, | 1:44 | نویسنده : نوكر امام زمان

فراماسون ها اعتقادی به خدا و خالق هستی ندارند

بر اساس کتابی که یک محقق انگلیسی منتشر کرده است، فراماسونها که همواره سکوت معنیداری در قبال مسئله دین از خود ارائه میکنند، در واقع هیچ گونه اعتقادی به خدا و خالق هستی ندارند.

پایگاه خبری “خبر ینیگون ” ترکیه در گزارشی نوشت: مارتین شورت نویسنده و محقق انگلیسی که سال های متمادی از عمر خود را صرف بررسی فرقه فراماسونی کرده، ماهیت واقعی این فرقه را در قبال دین روشن کرد

بنا به این گزارش مارتین شورت در کتاب ” از درون فراماسونها ” تاکید میکند در تفکر و آیین فراماسونها خداوند جایگاهی ندارد و مفاهیم و عباراتی نظیر ” ای هستی بزرگ ” و یا “معمار بزرگ هستی ” کاملا مبهم و نامشخص است.

“استفان نایت ” محقق انگلیسی به دنبال انتشار نتیجه بررسیها و یافتههای خویش در مورد این فرقه در کتاب “برادری ” که بازتاب گستردهای در جهان پیدا کرد، به طرز مرموزی درگذشت، گفته میشد که از سوی فراماسونها کشته شده است. مارتین شورت تحقیقات نیمهتمام نایت را دنبال کرد و کتاب “از درون فراماسونها ” را منتشر ساخت. وی در این کتاب تاکید کرد در فرقه فراماسونی با سماجت هر چه تمام ذکری از نام خدا به میان نمیآید.

رد پای مسیحیت در سه قرن پیش در فرقه فراماسونی

در این کتاب آمده است که در آیینهایی که حدود سه قرن پیش در این فرقه برگزار میشده آثاری از مسیحیت جلب توجه میکند و حتی تا اوایل قرن هیجده میلادی در مراسم فراماسونها بخش هایی از انجیل قرائت میشده است. مارتین شورت تاکید میکند: در جدا شدن فراماسونها از مسیحیت کتاب دکتر جیمز اندرسن با نام “قواعد کلی فراماسونی ” تاثیر بسزایی داشته است. وی تصریح میکند دکتر اندرسن در این کتاب که از سوی کلیه فراماسونها در سطح جهان مورد پذیرش قرار گرفته چنین مینویسد: فراماسونها از این پس باید مطابق دینی که اکثریت جامعهای که در آن زندگی میکنند پذیرفتهاند، رفتار نموده ولی اندیشههای مشخص فردی خود را برای خویشتن محفوظ نگاه دارند. همانگونه که مشاهده میشود در اینجا یک نوع فریب مطرح است.

کلیسای اسکاتلند: فراماسونی، بت پرستی است

مارتین شورت در کتاب خود با اشاره به اینکه واژههای بکار رفته در آیینهای فراماسونی کاملا مبهم است در ادامه میافزاید علیرغم اینکه تعداد زیادی از عالمان دینی فراماسون هستند ولی روشن است که مسیحیت به لحاظ ساختاری با فرقه فراماسونی در تضاد است. وی در ادامه میگوید: فراماسونها مسیحیانی را که فراماسون نیستند وحشی و احمق خطاب میکنند. واتیکان هم که کاملا مخالف فراماسونی است. در سال ۱۹۸۳ در بیانیه واتیکان گفته شد که مومنانی که وارد فرقه فراماسونی میشوند مرتکب گناه بزرگی شدهاند. “هاگ کارتوینگ ” یکی از مقامات ارشد کلیسای اسکاتلند نیز در بیانیه ماه می ۱۹۸۶ تاکید کرد نظام فراماسونی کار تاریکیها است و افرادی را که وارد این فرقه میشوند، به سوی بتپرستی کشانده و این تشکل را در نهاد آنها امری طبیعی جلوه میدهند.

فراماسونها نیازی به ایمان ندارند

مارتین شورت با تاکید بر اینکه فراماسونها در کشوری که در آن زندگی میکنند به ایمانی سازمان یافته بر اساس دین رایج در آن کشور نیازی ندارند، در ادامه میگوید: عباراتی نظیر “ای هستی بزرگ ” که در آیینهای فراماسونی بکار برده میشود به چه معناست؟ فراماسونها به هیچ دین سازمان یافتهای نیاز ندارند. تنها چیزی که آنها احتیاج دارند، اعتقاد به قدرتی جهانی پیش برنده است. هیچ چیزی وجود ندارد که یک فراماسون را از عبادت به خدایی خوب و یا شیطانی منع کند. یک فراماسون میتواند معتقد باشد که فرقی بین شیطان و خدا وجود ندارد.

فراماسونی مانع از ارتجاع فرقهای می شود!

مارتین شورت با یادآوری این مطلب که نویسندگان طرفدار فراماسونها با تخریب بی پروا و گستاخانه اعتقادات بعضا فراماسونی را به عنوان یک دین معرفی میکنند، در ادامه چنین میافزاید: “فورت نیوتن ” راهب باپتیست میگوید: فراماسونی یک معبد است. به جای انتقاد از فراماسونی باید شکرگزار باشیم که فراماسونی مانع ارتجاع فرقهای شده است. “جیاسام وارد ” هم میگوید: فراماسونی را نامزد پذیرفته شدن به صورت یک دین میبینم و با جرات هر چه تمام اعلام میکنم که فراماسونی یک دین است. واعظ اعظم فراماسونهای انگلیس هم میگوید: بله، فراماسونی یک دین است. فراماسونی آنچه را که باید یک دین دارا باشد، اعتقاد به یک هستی بزرگ و مسئولیتهای آن، تقدس و وجود یک سیستم عبادی و سایر ویژگی های لازم را دارا است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: